Test automobila – Renault Clio Edition One Blue dCi 115 M6
Renault Clio V Edition One Treba Motor Koji Razvija Barem 200 KS
Ovo je najbolji Clio do sada! Ne mogu dramatičnije i iskrenije započeti ovaj tekst bez korištenja psovki ili nekog uvredljivog izraza. Clio V je najbolji Clio, ali i najtužniji!
Tekst i fotografije: Safet Šatara
Ako u Google pretraživač napišemo Renault Clio V, prvo što možete primijetiti (pored fotografije Clia obojenog u žarku narandžastu boju), je Renaultov usklik – „30 godina u razvoju“. Renault nas ovako podsjeća da je Clio napunio 30 godina, a ja ću vas podsjetiti da je do sada bilo pet generacija Clia, uz 15 miliona proizvedenih primjeraka i čak deset sportskih verzija koje su nosile neke od plemenitih oznaka kao što su RSI, Williams, V6 ili RS.
No, kompletnu sportsku historiju možemo prebaciti u Recycle Bin, jer jedanaestog Clia sa plemenitom oznakom neće biti. I to je tužno, jer upravo ova šasija, koja podupire petog Clia i njegovu prvu izvedbu (Edition One) koju sam i testirao,vjerovatno bi najbolje odgovarala, recimo, 1.8-litarskom turbobenzincu (moja fantazija je onaj iz A110) i ovjesu masiranom u Renaultovom Sportu!
Umjesto toga, ovdje imamo Clia skrojenog do 38.555 KM, sa 1.5-litarskim dCi-jem sa 115 KS i sa dovoljno velikim brojem LE dioda za mijenjanje ambijentalnog svjetla u kabini da se ne biste osjećali izgubljeno u njemu ni da ste odrastali u Vegasu ili u Macau.
Jeftina zabava? Check!
Imitacija kože je na volanu i na ručici mjenjača. Materijali meki na dodir nalaze se i na oblogama vrata, kao i na tabli sa instrumentima. Clio Edition One daleko je od opskurnog. Nikada ni u jednom Cliu nije bilo ovako sadržajno.
Kako izgleda?
No krenimo iz početka, što je i u ovom slučaju – vanjski izgled. Ako već kažu da je prvi utisak najvažniji, onda smo taj prvi utisak stekli još 2013. godine kada je Renault predstavio četvrtog Clia. Peti je itekako sličan prethodniku. Ipak, pišući istim perom (odnosno Dellom) pišem da je peti Clio pokazao da prvi utisak vara. Ono što smo vidjeli na četvorci izgleda kao probna verzija onoga što bi Clio mogao biti.
Strogo prateći stil čije smo obrise gledali još prije pet godina na Renaultovom konceptu Trezoru, Clio je dobio jasno prepoznatljiv oblik ukrašen savremenim farovima i LE diodama koje tvore prepoznatljiv Renaultov potpis. Ipak, nema sumnje da je Clio sasvim novi auto. Pretvorio sam se u potpunog „geeka“ pronalazeći sve sitne promjene koje su prepoznatljive linije iz 2013. godine prebacile u 2020. godinu. U odnosu na starog Clia, novi Clio:
- kraći je za 16 milimetara,
- niži je do 30 milimetara,
- nosi daleko više hromiranih detalja (pogledajte okvire stakala i dekoracije ispod „struka“),
- dobio je široka stražnja svjetla,
- nosi sasvim izmijenjen stražnji dio (zahvaljujući novoj formi dobio je i više prostora u prtljažniku),
- dobio je vanjske LE diode i u standardnom paketu opreme,
- ima veću prednju masku
Istina, sve ovo liči samo na sitnu stilsku evoluciju, ali ne možemo se oteti utisku da je četvrti Clio napravio plodno tlo za iskorak kakav su u Renaultu pokušali postići sa Vel Satisom, pa čak i prije toga sa Safraneom. Clio pete generacije bliži je Miniju Cooperu, ili Audiju A1, nego Citroenu C3 ili Škodi Fabiji. Barem je to Clio Edition One sa kojim sam se i imao priliku družiti.
To je posebno izraženo u kabini testnog modela. Već sam spominjao mnoštvo LE dioda (u vratima, oko mjenjača, na plafonu), ali upadljiv ambijent dodatno je naglašen velikim displejom osjetljivim na dodir, te fantastičnim displejom na tabli sa instrumentima. Ovaj displej zamijenio je i obrtomjer i brzinomjer. Štaviše, može prikazivati informacije u nekoliko različitih formi (pogledajte kolaž koji smo za vas spremili), te uskladiti boju sa bojom ambijentalnog svjetla u kabini. Izgleda efektno, nema šta!
Pored tri osnovne boje koje su rezervisane za načine rada My Sense, Eco i Sport, displejima u kabini mogu dominirati i druge boje. Ako dobijete priliku, igrajte se sa infotainment sistemom.
Uz činjenicu da više nema RS-a, te da je senzacija uzbuđenja sada izazvana površnim trikovima jeftinog osvjetljenja i sintetičke kože, a ne oštrim voznim osobinama, možemo samo reći da je Clio otišao daleko van putanje na kojeg smo ga do sada navikli gledati.
Griješim. Zanemarite! Clio nije otišao daleko od putanje zabavnog malog auta. Zapravo je postao njegova personifikacija!
Edition One je prva izvedba novog Renaulta Clia. To ime praktično označava poseban paket opreme koji uključuje: zatamnjena stražnja stakla, 17-inčne alu-felge, presvlake na sjedištima u kombinaciji imitacije kože i tkanine, hromirana izduvna cijev, samozatamnjujuće unutrašnje ogledalo, kućišta vanjskih ogledala obojena crnom bojom i drugo.
Kako vozi?
Lični animozitet prema jeftinim ukrasima u kabini i apsurdno velikom broju opcija na infotainment sistemu zamalo je zatvorio moje oči ispred činjenice da Clio Edition One vozi kao veliki auto.
Veliki točkovi obuveni u Continentalov EcoContact6 205/4/R17 gume maskiraju njegove dimenzije, pa se na krivudavoj planinskoj cesti usudi izazvati vozača i na neke manje promišljene poteze. Na poteze koji bi obično bili rezervisani za auta sa još malo većim točkovima i nezavisnim ovjesom (ili na one na koje nas je pozivao neki stariji Clio RS).
Umjesto guma Continental EcoContact 6, prilikom kupovine insistirajte na Continentalu SportContact 6. Šasija Clia V će znati iskoristiti i takve gume.
Usudiću se reći da je Renault na novom Cliu formirao bolju iluziju sporta no što je to osjetno i na starijim RS-ovima. Sjedi se nisko, u sjedištima koja žustro grle bokove i struk. Sjedište i volan moguće je podesiti tako da gornja ivica volana bude na gotovo istoj visini kao i vilica vozača. Najvažnije je to što se u ovom slučaju ne gubi preglednost, nego se dobija pozicija u kojoj su laktovi prelomljeni pod tek nešto većim uglom od 90 stepeni.
Dakle, sjedimo nisko, volan je na dohvat ruke bez obzira na to kroz kakvu krivinu Clio prolazi, a leđa su taman dovoljno ispravljena da se osjećamo rasterećeno. Na koncu i razmak između volana i mjenjača je tek nešto širi od širine dlana. Clio V je majstorski realizovao sportsku poziciju za volanom.
Gas i razočarenje!
Način rada naziva se My Sense, tabla sa instrumentima (zapravo displej) u tom trenutku obojena je ljubičastom bojom, a 1.5-litarski dCi sa 115 KS čini se letargičan. I jeste, barem dok u stotinama različitih opcija infotainmenta nisam pronašao onu koja se naziva Sport.
Klik!
Tada se dCi razbuđuje, pa se tokom najsnažnijih ubrzanja može i osjetiti reski dizelski obrtni moment od 260 Nm koji traje kratko (otprilike između 2.000 i 3.000 obr/min), ali tokom kojeg dizelski motor pruža sve što može. I to je jedva dovoljno da osjetimo ono što bi čvrsta šasija Clia V, fantastična pozicija za volanom i odlična preglednost mogla donijeti. Kratki hod amortizera cijenićemo tek kada na dobrom (i suhom) asfaltu u oštroj krivini čujemo tiho cviljenje guma. Vozač uz nisko težište (niže nego i na jednom prijašnjem Cliu), široke gume, i relativno nisku masu (1.277 kilograma), kontroliše promjene pravca i prebacivanje mase između točkova Clia V Edition One bolje nego gotovo i na jednom drugom konvencionalnom malom autu.
Lako se navići na ovakvu kontrolu, pa se ne bih iznenadio da vozačima Clia V Editiona One potraga za dobro asfaltiranim, zavojitim i „naoko“ opasnim cestama postane i omiljena vrsta zabave.
Uostalom, uz malo prakse, ovaj Clio, na dobro zagrijanoj cesti i u krivini, može na tri točka. Dužan sam reći, ne pokušavajte! Ne smijem ni zamisliti kakve bi akrobacije izvodio sa SportContactom6 umjesto EcoContacta6.
Koliko troši? Manje od 5 ili više od 8! Zavisi od vas!
Zaključak
Dakle, ovdje imamo siguran automobil pun tehničkih rješenja zahvaljujući kojima može automatski pratiti linije na cesti ili na displeju prikazati automobil iz ptičije perspektive (na Cliu su 4 kamere). Nosi i fantastičnu plavu boju, a i čita sve medije – putem bluetootha ili USB čitača. Ima i navigaciju! Iskreno, pored voznih osobina i karaktera kakav je bliži malom sportskom autu nego sigurnom gradskom prevozu, sva ova dodatna oprema pada u drugi plan. Naravno, dok imate imalo hrabrosti! Bez te hrabrosti, kupovina Clia koji košta 38.555 KM pored Captura je, u najmanju ruku, apsurdna!
Prvi taster kontroliše sistem automatske asistencije volanom prilikom slučajnog napuštanja trake kojom vozimo; drugi taster kontroliše intenzitet svjetlosti na tabli sa instrumentima; treći taster kontroliše visinu snopa svjetla, dok se četvrtim tasterom uključuje grijanje upravljača.
Zaključiću kako sam i počeo. Ovo je najbolji Clio do sada, ali i najtužniji. Treba mu još stotinjak KS i tržište koje će cijeniti njegove najveće prednosti!
Moram dodati i jednu špekulaciju – ne bih se iznenadio da peti Clio bude i posljednji!
Cijena testnog modela: 38.550 KM
Detaljan cjenovnik za novog Clia preuzmite OVDJE.
Tehničke karakteristike Renault Clio Edition One Blue dCi 115 M6
Zapremina motora: 1.461 ccm
Najveća snaga: 85 kW/115 KS
Obrtni moment: 260 Nm od 2.000 o/min
Mjenjač: ručni, sa šest brzina
0-100 km/h: 9,9 sekunde
Maksimalna brzina: 197 km/h
Deklarisana prosječna potrošnja: 3,6 – 3,7
Dodatna oprema na paket opreme Edition One Blue dCi 115
Paket CITY MULTISENSE
– Sistem za pomoć pri parkiranju360° + kamera za vožnju unatrag
– Kamera 360°
– Sistem za nadzor mrtvog kuta
– Sistem Multi-Sense®
Paket Zima
– Grijanje upravljača
– Prednja grijana sjedala
Paket BOSE
– Multimedijski sustav s ugrađenim dodirnim ekranom veličine 9,3”, navigaciju, MP3, Bluetooth,AUX, USB, DAB, funkciju povezivosti s aplikacijama Android Auto™ i Apple CarPlay i sustavom 9 zvučnika s pojačalom BOSE®
Metalik boja – posebna
Bežično punjenje mobilnog uređaja
Pingback: TEST – Renault Captur Edition One Blue dCi 115 EDC – OLX.ba blog